Elst-Moorsel

25 mei 2019 - Breda, Nederland

24 mei: Elst-Breda 106 km

Vandaag zijn we begonnen, het weer was prachtig, zon, en geen jasje nodig bij het fietsen, korte broek. Wel een pittig westen windje waardoor ook de rit wat zwaarder uitviel dan verwacht.

Toen we van huis gingen, werden we blij verrast door vrienden die ons uitzwaaiden, superleuk! Het fietsen ging prima, de benen zijn goed.

Lekker aan de koffie in Alphen, ‘ Van alles een bietje’ waar we werden bediend door een hele vriendelijke man die al zijn verhaal van het komend weekend vertelde, hij gaat naar Nick en Simon.

We werden er blij van, hij had een afstand tot de arbeidsmarkt maar hij deed het voortreffelijk!

Langs mooie routes gefietst, een mooi Nederlands landschap en in Brabant smachten de boeren naar water.

Het eerste B&B het Tuinhuis is in Breda. Morgen zitten we zo op onze pelgrimsroute. Ruim 106 km gefietst.

25 mei: Breda-Moorsel 119 km   Al gefietst 225 km

we begonnen met een zeer uitgebreid ontbijt bij ons B&B in Breda en onze gastvrouw maakte ook nog een heerlijk lunchpakket voor ons klaar!  Dus een goede start van de tweede dag.

Al snel fietsten we op de Jacobsroute en voor we wisten waren we in België! Jacobus was ons welgezind, geen wind en heerlijk fietsweer en hij gaf heel stiekem ook nog even aanwijzingen voor de route, we zagen stickers van het Jacobsgenootschap op paaltjes! Toch fijn dat hij bij de tijd gebleven is! Tot Rijkevorsel bleef het droog, lekker aan de koffie in het café Het Centrum.

Om tien uur in de ochtend heerlijke koffie, maar ook heel veel Vlamingen die een pintje zich lekker deden smaken. Het was er gezellig druk met veel dorpsgenoten uit Rijkevorsel.

Maar helaas, het begon te regenen, een regenjasje was wel nodig. Geen grote hoeveelheid neerslag, dit hadden de Vlamingen echt graag gewild gezien de droogte hier, maar wij werden wel nat en koud.

Toen we dit hadden geconstateerd werd het droog en warmden we weer op.

Lekker aan het kanaal de Nete een lunchstop gehouden.

Doorpeddelen naar Lier en daarna naar Mechelen, wat een prachtige stad, even en stempel halen en een terrasje met koffie en soep.

En op naar Moorsel, we dachten een km of 20, het waren er echter  of 40...en onze zadels waren toch eigenlijk ook wel pijnlijk...

Het hotel in Moorsel, goede keus, heerlijke kamer, wasje gedaan, bier gedronken en lekker gegeten.

Morgen op naar Tournai (Doornik), ruim 80 km.

Vandaag was het 119 km, goede benen, goed fietsweer ondanks de regen.

Wat ons erg positief opviel: als we met onze fietsen een weg willen oversteken, ja...dan wordt het verkeer gewoon stilgelegd...we zwaaien vriendelijk terug uiteraard en vervolgen onze weg. We kunnen er nog wat van leren. We kregen onderweg nog een goede vaart toegewenst naar Santiago. Dat geeft kracht om door te gaan!

1. Hermien Buurman:
    25 mei 2019
    Klinkt super. Mooie dag lijkt mij. Ook leuke foto’s. Blijft leuk om jullie te volgen😄👍😍
  2. Helen:
    25 mei 2019
    Hoi Dirkje en Ate, wat leuk jullie zo te volgen; een veilige en sportieve reis toegewenst! Jan & Helen
  3. Rein en Sietske:
    26 mei 2019
    Goed bezig Ate en Durkje. Al heel wat kilometers afgelegd. Leuk jullie zo te volgen. Veel succes met het vervolg. Leafs Rein en Sietske
  4. Hanneke Overduin:
    26 mei 2019
    Fijn dat het zo goed gaat!
    Veel succes en veel genietmomentjes gewenst 😊
    Lieve groet,
    Hanneke.
  5. Henk Minnema:
    26 mei 2019
    Welkom straks in Doornik! Jullie zijn dan al vlakbij de Franse grens. Gaat goed zo!
    Mooier nog zijn de ontmoetingen, de vriendelijke mensen, het verkeer dat jullie ruimte geeft.
    Hartelijke groet,
    Henk
  6. Ina schoenmaker:
    26 mei 2019
    Fietsen is eigenlijk gewoon op je gat zitten !
  7. Liesbeth Tuijnman:
    26 mei 2019
    Ik zal jullie met genoegen volgen.
    heb het vooral erg naar je zin!
  8. Jaap en Piety:
    27 mei 2019
    Wat geweldig en fijn om het zo met jullie mee te beleven. Zet 'm op!
    Lieve groet, Jaap en Piety
  9. Saskia Verkade:
    28 mei 2019
    Wat leuk om jullie trapp(el)ende avontuur te kunnen volgen. Heel veel mooie belevenissen, geweldige herinneringen en veilige kilometers gewenst.
    Groetjes, Saskia